Rejsevilkår

Rejsevilkår

Aftale

Det vigtigste rejsende er den person, i hvis navn bestillingen er foretaget og opført først på rejsedokumentet. Han/hun er også ansvarlig for betaling af reservationen. Alle ændringer og eventuelle aflysninger skal foretages af den person. Den ansvarlige står for at informere Almena om de nøjagtige kontaktoplysninger, som også gælder under rejsen. Den ansvarlige har pligt til at kontrollere rejsedokumentet, så snart de er modtaget. Eventuelle fejl skal straks meddeles Almena og rettes.

Betaling af rejsens pris

En bestilling skal bekræftes inden for 2 dage. Betaling skal være Almena i hænde straks ved bankoverførsel eller med kort via hjemmesiden. Ved betaling via bankoverførsel, når det er mindre end 7 dage før afrejse, skal kvitteringen e-mailes til info@almena.dk som dokumentation for betalingen.

Bekræftelse/billet

Booking bekræftelse /reservation er gyldig som bevis på rejsen på vores flyvninger, og er kun gyldig på de datoer og flyvning, der er angivet. Efter den endelige betaling modtager den ansvarlige en ny kopi af ordrebekræftelsen med post eller e-mail mindst en uge før afgang. For dem, der vælger forsendelser via e-mail, kan  den rejsende selv udskrive dem og tage dem med til rejsemålet. Det påhviler den rejsende at være opmærksom på, hvis navnet er stavet korrekt på booking bekræftelse/billetter.

Afbestillingsforsikring

Afbestillingsforsikring er en forsikring, der giver en total beskyttelse mod høje annulleringsomkostninger i tilfælde af sygdom inden rejsen påbegyndes. Den giver det dig ret til en gratis ombooking senest 30 dage før afrejse. Det er kun Almenas egen afbestillingsforsikring, der giver fuld ret til at ændre din reservation.

Hvis du ønsker at tilkøbe en afbestillingsforsikring skal dette gøres ved bestilling af rejsen, pris per person kr.161, -, senest inden rejsen slutbetales.  Alle personer på samme booking skal tegne forsikringen. Afbestillingsforsikringen betyder, at man gratis kan aflyse rejsen for dem, der berøres af sygdommen. Dette gælder ved dødsfald, akut sygdom eller skade på en af personerne, der skal rejse, dennes mand/kone (også sameksistens under ægteskabelige former), børn, søskende eller forældre. Passageren må ikke være skyld i hændelsen og/eller være bekendt  med denne når man foretager reservationen af rejsen. 

Grundlaget for annulleringen skal være dokumenteret ved en lægeerklæring. Senest 5 dage efter annulleringen skal Almena have modtaget et dokument vedrørende årsagen til annulleringen af rejsen. Certifikatet skal indeholde relevante oplysninger såsom:

- Lægens udtrykkelige råd om ikke at deltage i den planlagte rejse.

- diagnosticering

- Dato for første behandling / undersøgelse,

Gratis ombooking

Du har ret til en gratis ombookning senest 30 dage før afrejse på vores rejser. Enhver forskel i prisen betales af den rejsende. Ombookningen vil være gældende for alle personer i reservationen.

For at annullere rejsen kræves en lægeattest, der skal være modtaget senest 5 dage fra annulleringen.

Gebyr for ombookning

Ombookning efter afrejsedatoen, er kun tilladt og afhængig af tilgængelighed og mod et gebyr på 1200 DKK per person og eventuel forskel i pris.

Rejsendes ret til at afbestille rejsen:

Den rejsende har ret til at afbestille rejsen på følgende måde:

Ved afbestilling tidligere end 21 dage før afrejse, skal passageren betale afbestillingsgebyr.

I tilfælde af aflysning senere end 21 dage, men mere end 14 dage før afrejse, skal passageren betale 25% af billetprisen.

I tilfælde af aflysning senere end 14 dage, men mere end 8 dage før afrejse, passageren skal betale 50% af billetprisen.

Hvis en annullering sker senest 8 dage før afrejse, skal passageren betale den fulde pris. Det påhviler den rejsende at sikre sig og det er dennes ansvar, at aflysningen bliver meddelt til Almena straks. Så en skriftlig annullering skal straks sendes til Almena via e-mail.

Afvigende fra rejsen

Rejsende, der ikke anvender en booket rejse af en eller anden grund, eller kommer for sent i lufthavnen eller til den aftalte afhentning/afgangs- mister retten til rejsen. Der vil ikke forekomme nogen form for tilbagebetaling af billetprisen. Rejsende der ønsker at annullerede en dal af rejsen, efter den er påbegyndt, skal straks meddele dette til Almena.

Bagage

Rejsende over to år kan frit tage 27 kg bagage pr stk. plus 8 kg håndbagage. Dimensioner på håndbagage (max 55x40x20 cm)

Ved eventuel overvægt fremgår prisen i Almena særlige bestemmelser. Bagage kan forsvinde eller blive beskadiget. Skriftlig meddelelse på en særlig blanket (PIR-rapporten) skal derefter foretages i lufthavnen direkte ved ankomst til denne. Almena tager ikke ansvar for eventuelle skader, der kan opstå på bagage og specialbagage såsom kørestole eller klapvogne. En kopi af anmeldelsen (PIR-rapport) skal anvendes som dokumentation til forsikring eller flyselskab for eventuel erstatning.

Forbehold om ændringer

Rejsebureauet  Almena forbeholder sig ret til at foretage ændringer i rejser på almena.dk. Almena forbeholder sig ret til at foretage ændringer i de kontraktvilkår, der gælder for den bestilte tur.

Mindste antal

Almena berettiger sig ret til at annullere rejsen, hvis der er færre personer end kontraktens specificerede minimumsantal registreret senest 14 dage før afrejse. De rejsende underrettes skriftligt, hvis rejsen indstilles. Beløbet tilbagebetales straks, dog senest 14 dage efter annulleringen.

Ændring af pris

Almena kan være nødsaget til at øge prisen på rejsen med et beløb svarende til omkostningerne, hvis disse skyldes:

1. Ændringer i transportomkostninger (f.eks brændstof pris, etc.)

2. Ændringer i skatter, afgifter eller gebyrer for tjenesteydelser, der ikke indgår i turen

3. Ændringer i valutakurser, der påvirker arrangørens udgifter til turen. Almena skal hurtigst muligt informere passagererne om prisændringen. Hvis rejsende anmoder herom, er Almena forpligtet til at dokumentere, hvordan prisstigningen er beregnet.

Klager

Almena forsøger at tilfredsstille alle vore gæster. I tilfælde af utilfredshed, anmoder vi om, at klagen gives på rejsemålet så vi kan løse problemet og tilfredshed straks opnås. Enhver klage, der ikke har været fremsagt på rejsemålet, vil ikke blive behandlet. Klager, der er indgivet til Almena senere end tre uger efter hjemkomst accepteres og behandles ikke.

Tidstabel

Alle tider som er angivet på reservationsbekræftelsen betragtes som foreløbige oplysninger. Almena forbeholder sig ret til at foretage flytideændringer frem til 2 uger før afrejsen. Der kan være årsager til tidsændringen som Almena ikke kan forudsige. Afgangstider for returrejse kan også ændres. Hvis flytiderne bliver ændret annoncerer Almena de rejsende direkte via e-mail, post eller telefon. Derfor er det vigtigt, at den rejsende opgiver korrekte kontaktoplysninger ved reservation. De aktuelle flyvetider vil altid fremgå af Almenas hjemmeside.

Overdragelse af rejsen

Rejser kan overføres mod et gebyr på 400 DKK (senest en uge før afrejsen). Flyselskabet og Almena er ikke ansvarlig for en handling, udeblivelse eller begivenhed, der opstår, hvis passageren ikke er om bord på flyet. Mistet boarding betragtes som en aflysning og den rejsende har ingen ret til refundering eller ændring af rejsen.

Rejsendes kontaktoplysninger

Den rejsende er ansvarlig for at have opgivet korrekt adresse, e-mail og telefonnummer ved booking af rejsen, samt at dette er opdateret inden rejsen.

Hoteller i Tunesien.

Vi gør opmærksom på, at hotelkategorien i Tunesien ikke altid svarer til den samme som på andre feriemål. Hotelkategorien bliver fastsat af det tunesiske turistministerium, og bestemmes ikke kun på udseende, men er også afhængig af f.eks. værelsesstørrelsen og hvilke hotelfaciliteter der tilbydes gæsterne.