Før afgang

 

Check-in

Mødetid i lufthavnen er to timer før flyafgang. Check-in lukker en time før afgang. Vi kan ikke garantere, at man får siddepladser ved siden af hinanden. Men man kan ønske dette ved indtjekningen. Efter indtjekning er du selv ansvarlig for at komme til gaten i god tid før afgang.

Reservation og billetudstedelse 

Du vil modtage en booking bekræftelse via e-mail eller med posten efter behov, når der er indbetalt et beløb. Her vises navnene på alle rejsende, rejsedato, aktuelle rejsetider, varighed, destination, hotelnavn eller andet logi, værelsetypen, pris per person, eventuelle rabatter og hvis du også har tilkøbt forsikring og afbestillingsforsikring. Efter den endelige betaling får du en ny kopi af reservationsbekræftelsen på e-mail senest to uger før afrejse. For dem af jer, der vælger forsendelser via e-mail, får du disse dokumenter som en vedhæftet fil, som du selv bedes udskrive og tage med på rejsen. Det er altid kundens ansvar at kontrollere, at alle oplysninger er korrekte. Når du køber en rejse tæt på afrejsedatoen, vil vi ikke sende en bekræftelse men en billet via e-mail. Det er derfor meget vigtigt, at du skriver din e-mailadresse korrekt.

Afbestilling

Vi anbefaler alle rejsende at tegne en afbestillingsforsikring, som koster 161 kr. Afbestillingsforsikringen skal tegnes, før du betaler hele rejsens pris. Afbestillingsforsikringen gælder, hvis du, din rejseledsager eller et nært familiemedlem bliver syg eller der sker en anden alvorlig forhindring, såsom brand i deres eget hjem og derfor ikke kan rejse. Ved sygdom kræves dokumentation fra læge som bevis på at rejsen frarådes. Andre forhindringer skal også dokumenteres. Ved afbestilling vil den fulde pris blive refunderet, undtagen udgifterne til afbestillingsforsikringen og et administrationsgebyr på 161 kr/person. Hvis alle passagerer i reservationen har afbestillingsforsikring, og at der er mere end 30 dage tilbage til afrejsen, kan en anden rejse reserveres. 

Aflysninger og ændringer

Det er den ansvarlige på rejsedokumentet, der har ansvar for at anmelde enhver annullering og ændring af en tur. Hvis du eller nogen ikke kan deltage i turen, skal dette meddeles inden afrejsen.

Minor uden en værge

Unge under 18, der rejser uden en forælder eller værge, skal meddeles ved bestilling af rejsen. I sådanne tilfælde findes der en særlig erklæring, som forælder eller værge bedes udfylde. Certifikatet skal være modtaget inden betalingen af ​​turen. Certifikater er tilgængelige under "Blanketter" på vores hjemmeside. Børn under 16 år kan ikke rejse uledsaget. Dette dokument bedes man selv udskrive og have med på rejsen.

Børn under 2 år

Børn som på afrejsedagen ikke er fyldt 2 år (infant) betaler kun 300 kr. Denne pris er dog under forudsætning for, at barnet ikke får eget sæde på flyet og ved hotelophold sover i forældrenes seng/babyseng. På de fleste hoteller kan man leje en barneseng, prisen er forskellige fra hotel til hotel. Ønske om en sådan foretages ved reservation af rejsen. En barnevogn kan medtages gratis.

Bagage 

Alle rejsende over to år kan frit medtage 27 kg bagage og 8 kg håndbagage, maksimal 55x40x20 cm. Ifølge de nye regler skal vædske i håndbagagen opbevares i beholdere på maksimalt 100 ml. Disse skal placeres i en gennemsigtig én-liters plastpose, der skal være genlukkelig. Medicin, babymad og væske, der indgår i en speciel diæt kan medtages. Enhver overvægt betales ved check-in. Klapvogne og kørestole kan frit medtages og indberegnes ikke i bagagen, men bliver checket ind som særlige bagage.

Venligst kontrollere altid bagagen for eventuelle skader, inden du forlader lufthavnen. Almena tager ikke ansvar for eventuelle skader, der kan opstå på bagagen og specialbagage såsom kørestole eller klapvogne. Hvis din bagage forsvinder eller bliver beskadiget under flytransport, skal dette meddeles straks efter landingen, inden du passerer gennem tolden. Du skal selv kontakte flyselskabet eller bagage service i lufthavnen for at få lavet en såkaldt PIR rapport, der skal anvendes i kontakt med forsikringsselskaber og flyselskabet. PIR rapport kan ikke foretages med tilbagevirkende kraft. Almena er ikke ansvarlig for beskadiget eller mistet bagage under flytransport. Medicin og tyveri-tilbøjelige genstande og udstyr, som du ikke kan undvære skal pakkes i håndbagagen. Skarpe genstande som sakse, skal pakkes i kufferten.

Pas og visa 

Check venligst før afgang, at dit pas er gyldigt for hele perioden i udlandet. Check med pas myndigheder, hvis du er i tvivl. Udenlandske statsborgere opfordres til at kontakte deres lands ambassade for information om paskontrol og visumkrav.  Almena er ikke ansvarlig for konsekvenserne, hvis den rejsende har beskadiget pas eller ikke har et gyldigt pas eller visum. Danske statsborgere skal ikke have visum for at rejse til Tunesien.

Gravid

Gravide kvinder kan flyve indtil fire uger før det forventede fødselstidspunkt. Turen skal påbegyndes inden starten af ​​den fjerde uge før forventet fødsel. Ved mindre end fire uger, men mere end to uger til det forventede fødselstidspunkt, tillades det kun at flyve ved fremvisning af en lægeerklæring. Flyrejsen må ikke vare længere end 4 timer. Hvis det er mindre end to uger til fødslen, tillader vi ikke den gravide at flyve med os. Den gravide bedes altid medbringe sin vandrejournal i tilfælde af behov.

Handicappede

Det er vores formål, at alle, der rejser med os skal have så vellykket en ferie som muligt. For at opnå dette er det meget vigtigt, at du informerer os ved bestilling af rejsen om eventuelle specifikke krav. Nogle af vores hoteller har handicapværelser, men selve hotellet kan have trin til receptionen og pool. Kontakt os for nærmere information. Hvis du er afhængig af en kørestol, bedes du meddele os dette ved reservation af rejsen, så du kan få hjælp med at komme på og af flyet. Flyselskabet skal altid acceptere forskellige slags nødvendige ressourcer, som medbringes som indchecket bagage eller om bord, såsom elektriske kørestole og ilt. Det er vigtigt at du informerer os om dette, når du bestiller rejsen.

Ønsker

Ved bestilling af rejsen, har du mulighed for at ønske f.eks. specielt hotelværelse, men vi kan ikke garantere, at det vil blive opfyldt. Det er de respektive hoteller, der står for værelsesfordelingen.

Andet

Det er vigtigt, at de oplysninger, såsom adresse og telefonnummer der opgives ved bestilling af turen er korrekte, så vi kan kontaktet dig ved eventuelle ændringer. Hvis du skifter adresse eller telefonnummer bedes du straks informere os om dette. Almena tager kun ansvar for oplysningerne på vores hjemmeside. For information på andre aktørers hjemmesider tager vi ikke ansvar.